Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. varg1
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. samvoin
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. varg1
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. samvoin
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
Постинг
07.06.2017 15:31 -
Red Queen Effect в човешкото общество-децата на бедните ще работят цял живот за децата на богатите
Познанията на човечеството, както и обществените блага на Земята, особено след Индустриалната революция, прогресивно се увеличават. БВП на Земята за 2006 г. е бил 51,15 билиона US$, а през 2016 г. е 73,99 билиона US$. Т.е. за десет години богатите са увеличили своите богатства с 45%. И бедните ако искат да променят социалния си статус, трябва да увеличат собствеността си с повече от 45% за десет години - Теорията за червената царица.
Паралелно с увеличаване благата на Земята, се увеличават богатствата на една тънка прослойка от обществото - прослойката на богатите. А бедните относително и абсолютно все повече обедняват и оскотяват, при положение че не увеличават богатствата си със същия темп, както богатите.
За да запазят децата социалния статус на своите родители, трябва образованието на всяко следващо поколение да се повишава паралелно на увеличаване на познанията на човечеството. Например учебниците за лекари и инженери преди 50 години са били два пъти по-тънки, от тези на днешно време. В България, поради провежданата политика след 1990 год. се забелязва обратна тенденция - образованието на децата се влошава и редуцира, в сравнение с това на техните родители.
Увеличава се и разликата в обществените блага, собственост на богатите и бедните държави: През 1820 година богатите държави са били три пъти по-богати от бедните държави. През 1950 година богатите държави са били 35 пъти по-богати от бедните държави. През 1990 година богатите държави са 74 пъти по-богати от бедните държави.
По брутен вътрешен продукт на глава от населението, през 1970 г. България е била два пъти по-бедна от най-развитите Западни страни: Западна Германия и Япония. В момента (2014) България е десет пъти по-бедна от евро-атлантическите си "партньори".
Богатите държави не са забогатели от това, че са съградили блага, а от това, че са отнели благата на бедните държави, защото ресурсите на Земята са константа - игра с константна сума.
Според Индекс за човешко развитие България е заемала 27-мо място в света през 1990 г., САЩ - 19-то място в света. През 2013 г. България заема вече 58-мо място в света, САЩ - 5-то място в света. Т.е. за да повиши една държава жизнения си стандарт, друга държава трябва да понижи своя жизнен стандарт.
Отношенията богати-бедни, са както паразити-гостоприемници. За да оцелеят гостоприемниците, трябва да усъвършенстват отбранителните си способности срещу паразитите със същия темп, както паразитите усъвършенстват технологиите на паразитиране, за да могат и едните и другите да задържат завладяната екологична ниша - човешкото общество.
За да оцелеят бедните, т.е. за да останат на същото ниво бедност, трябва да забогатяват със същия темп, както богатите забогатяват, както Алиса в Огледалния свят, трябва да бяга непрестанно, за да остане на същото място, а ако иска да се придвижи до друго място, трябва да тича два пъти по-бързо, от колкото възможностите ѝ позволяват.
И бедните за да се отърват от експлоатацията на богатите, трябва да забогатяват два пъти по-бързо от богатите. В противен случай децата на бедните ще работят цял живот за децата на богатите, внуците на бедните ще работят цял живот за внуците на богатите и т.н. - така наречения Ефект "Червената Царица". А в случай че бедните забогатяват по-бавно от богатите, тогава те измират, и има демографски колапс, както е в България.
www.aliceswonderland.eu/Alice-Red_Queen_hypothesis1-bg.html
Паралелно с увеличаване благата на Земята, се увеличават богатствата на една тънка прослойка от обществото - прослойката на богатите. А бедните относително и абсолютно все повече обедняват и оскотяват, при положение че не увеличават богатствата си със същия темп, както богатите.
За да запазят децата социалния статус на своите родители, трябва образованието на всяко следващо поколение да се повишава паралелно на увеличаване на познанията на човечеството. Например учебниците за лекари и инженери преди 50 години са били два пъти по-тънки, от тези на днешно време. В България, поради провежданата политика след 1990 год. се забелязва обратна тенденция - образованието на децата се влошава и редуцира, в сравнение с това на техните родители.
Увеличава се и разликата в обществените блага, собственост на богатите и бедните държави: През 1820 година богатите държави са били три пъти по-богати от бедните държави. През 1950 година богатите държави са били 35 пъти по-богати от бедните държави. През 1990 година богатите държави са 74 пъти по-богати от бедните държави.
По брутен вътрешен продукт на глава от населението, през 1970 г. България е била два пъти по-бедна от най-развитите Западни страни: Западна Германия и Япония. В момента (2014) България е десет пъти по-бедна от евро-атлантическите си "партньори".
Богатите държави не са забогатели от това, че са съградили блага, а от това, че са отнели благата на бедните държави, защото ресурсите на Земята са константа - игра с константна сума.
Според Индекс за човешко развитие България е заемала 27-мо място в света през 1990 г., САЩ - 19-то място в света. През 2013 г. България заема вече 58-мо място в света, САЩ - 5-то място в света. Т.е. за да повиши една държава жизнения си стандарт, друга държава трябва да понижи своя жизнен стандарт.
Отношенията богати-бедни, са както паразити-гостоприемници. За да оцелеят гостоприемниците, трябва да усъвършенстват отбранителните си способности срещу паразитите със същия темп, както паразитите усъвършенстват технологиите на паразитиране, за да могат и едните и другите да задържат завладяната екологична ниша - човешкото общество.
За да оцелеят бедните, т.е. за да останат на същото ниво бедност, трябва да забогатяват със същия темп, както богатите забогатяват, както Алиса в Огледалния свят, трябва да бяга непрестанно, за да остане на същото място, а ако иска да се придвижи до друго място, трябва да тича два пъти по-бързо, от колкото възможностите ѝ позволяват.
И бедните за да се отърват от експлоатацията на богатите, трябва да забогатяват два пъти по-бързо от богатите. В противен случай децата на бедните ще работят цял живот за децата на богатите, внуците на бедните ще работят цял живот за внуците на богатите и т.н. - така наречения Ефект "Червената Царица". А в случай че бедните забогатяват по-бавно от богатите, тогава те измират, и има демографски колапс, както е в България.
www.aliceswonderland.eu/Alice-Red_Queen_hypothesis1-bg.html
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. Не мога да простя! Никога!
2. Обичай това, което имаш, преди животът да те научи да обичаш онова, което си имал!
3. Планът срещу славянските народи и света
4. Робските народи не познават своята история, благоговеят пред чуждата култура и раждат политици, които предават техните интереси
5. Кой кой е в Българя. Кой създаде групировките, кой ги обезглави и кой дърпа конците до днес!
6. Няколко признака, че краят е близо-ние ли донесохме злото в този свят
7. Цигани, евреи, българи-Как циганите изгубили азбуката си. Циганската инвазия
8. 1989 г.: За заплахата турската армия да влезе в София и как не бе изпълнен планът „Хан Тервел”
2. Обичай това, което имаш, преди животът да те научи да обичаш онова, което си имал!
3. Планът срещу славянските народи и света
4. Робските народи не познават своята история, благоговеят пред чуждата култура и раждат политици, които предават техните интереси
5. Кой кой е в Българя. Кой създаде групировките, кой ги обезглави и кой дърпа конците до днес!
6. Няколко признака, че краят е близо-ние ли донесохме злото в този свят
7. Цигани, евреи, българи-Как циганите изгубили азбуката си. Циганската инвазия
8. 1989 г.: За заплахата турската армия да влезе в София и как не бе изпълнен планът „Хан Тервел”