2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. varg1
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. samvoin
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
Прочетен: 580 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 03.12.2016 08:12
В-12 е най-тежкият и най-товароподемен въртолет в света. В-12 е проектното му име, при въвеждане в експлоатация името е щяло да бъде Ми-12. Разработката започва през 1963 г. като целта е да се разработи въртолет с голяма товароносимост, който да бъде използван за пренасяне на балистични ракети и други голямогабаритни товари с тегло над 30 тона.
Основни особености на конструкцията са огромният фюзелаж, подобната на самолет опашка и напречното разположение на двигателите и винтовете върху къси крила. Задвижва се от два двигателя Д-25Ф форсирани до 6500 к.с. работещи по двойки задвижващи двата редуктора, които предават движението на две 5-лопатни витла с диаметър 35 м.
При проектирането са заложени много агрегати от Ми-6, което значително съкращава времето за разработка и производство. Кабината на екипажа е двуетажна, товарният отсек е с размери 28.15 х 4.4 х 4.4 м. а в задната му част има силов трап и двукрила врата. През крилото преминава вал синхронизиращ въртенето на двата редуктора.
Първият полет се извършва на 10.06.1968 г., а през февруари вертолетът вдига 31 030 кг. полезен товар на височина 2910 м. На 6.08.1969 вдига товар от 44205 кг. на височина2255 м. установявайки световен рекорд по товароподемност, който не е достигнат и до днес. Вторият опитен образец извършва първия си полет на 28.05.1973 г.
Първият от общо двата произведени опитни екземпляра (рег.н. CCCP-21142/H-833) е показан на изложението в Бурже през 1971 г. За създаването на свръхтовароподемния вертолет Американското хеликоптерно общество награждава конструкторското бюро на Мил с наградата "Сикорски" за изключителни постижения във вертолетната техника. В-12 превишава два пъти по размери и повече от четири пъти по товароподемност най-тежките американски вертолети по това време - CH-53 Сикорски и Boeing CH-47 Chinook.
Въпреки достигнатите рекорди проектът е прекратен, тъй като по това време отпада необходимостта от толкова гежки вертолети, поради създаването на по-леки и мобилни ракети. За останалите задачи и товари Ми-6 и Ми-10 са напълно достатъчни.
Първият образец се намира в Томилино край Москва, на територията на верторетостроителния завод. Вторият е предаден на музеят на ВВС в Монино, където може да се види и днес.
Технически характеристики
Първи полет | 1967 г. |
Начало серийно производство | - |
Произведени броя | 2 |
Двигатели | 4 х Д-25ВФ |
Мощност | 6500 к.с. |
Витло - диаметър | 35 м. |
Витло - брой лопати | 2 х 5 |
Тегло празен | 68.9 т. |
Нормално тегло на излитане | 96 т. |
Максимално тегло на излитане | 102 т. |
Максимален полезен товар в товарния отсек | 25 т. |
Максимален полезен товар окачен | 16 т. |
Максимална скорост | 260 км/час |
Крайцерска скорост | 240 км/час |
Практически таван | 3500 м. |
Статичен таван | 600 м. |
Дължина на полета с товар | 500км. |
Дължина на полета без товар | 1000 км. |
Екипаж | 4 |
Дължина | 37 м. |
Височина | 12.5 м. |
Размах | 67 м. |
Пътници | 196 |
Видео
Забытый гигант. Вертолет Ми-12
Източници
Центральный музей ВВС - Монино
bizarremachines.com/aviatsia-po-strani/russia-ussr/3-vartolet-b-122. Обичай това, което имаш, преди животът да те научи да обичаш онова, което си имал!
3. Планът срещу славянските народи и света
4. Робските народи не познават своята история, благоговеят пред чуждата култура и раждат политици, които предават техните интереси
5. Кой кой е в Българя. Кой създаде групировките, кой ги обезглави и кой дърпа конците до днес!
6. Няколко признака, че краят е близо-ние ли донесохме злото в този свят
7. Цигани, евреи, българи-Как циганите изгубили азбуката си. Циганската инвазия
8. 1989 г.: За заплахата турската армия да влезе в София и как не бе изпълнен планът „Хан Тервел”