Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2019 14:53 - Що е то МКБ-10 и има ли почва у блога?
Автор: merlin68 Категория: Забавление   
Прочетен: 1654 Коментари: 6 Гласове:
20

Последна промяна: 21.04.2019 14:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Проф.д-р Фройдов, се поклащаше на стола пред бюрото си, на лицето му се мъдреше учтива, но отегчена усмивка. Старшата сестра стоеше насреща му с полу-пълна кана вода и изнасяше дежурната си тирада:
- Просто нямам думи, станала съм в 6:00 и едва съм отделила за себе си 30 мин., хайде нека са 40 за едно кафе и колкото да си взема душ, попоправя косата, да сложа малко грим. Големият не иска да става за училище, малкият не може да се събуди, седи на леглото и гледа като идиот, оня пък само мърмори - закуската му била нам си каква, ризата му защо била в коша за пране... - ами къде да бъде бе говедо, като смърди на пор! Снощи съм готвила до 21 часа, то не беше мърморене не беше чудо - тоя умрял от глад, оня искал да яде нам си какво, другия - нам си що. Ами аз не съм ли човек, прибрала съм се капнала от фитнеса, вместо да почистят, да направят поне салата, те налягали по дивани и фотьойли зяпат телевизия и ровят по телефоните си! Съсипват ме докторе тези моите мъже, изпиват ми соса, на 30 години съм и побелявам, бръчки ме полазват! - На 39 си, но както и да е - отбеляза си наум професорът, а гласно рече:
- Мила моя, много е просто, когато не намираш удовлетворение вкъщи, търси го навън - и Фройдов оголи едрите си, добре подредени, но пожълтели от тютюна зъби в недвусмислена усмивка.
- Какво искате да кажете, да си намеря любовник? - запита сестрата, с престорената изненада на човек обмислял неведнъж тази хипотеза. - Вие май не ме слушате, че нали това ви казвам, нямам време за нищо, а вие ми говорите за любовник.
- Хайде сега Боцева, не съм те претоварил тука с работа, време има колкото искаш, пък и на мен ми омръзна вече тоя компютърен шах...
- Ама вие какво искате да кажете? - стрелна го с поглед Старшата - да не ми намеквате... Че аз ако ще си търся любовник, то той ще е по-млад от мен, не съм вече на 20, че да си падам по... батковци - аха да каже чичковци, но се удържа от уважение към професора.
- Боцева, тогава ми кажи, аз, в качеството си на какъв трябва да слушам всеки ден семейните ти оплаквания? И докторът намести със среден пръст очилата си, поглеждайки я с прекалена дори за него ехидност.
Сестрата се намуси и изведнъж, сякаш припомнила си защо държи кана с вода, започна да полива цветята.
В това време някой почука енергично и вратата се открехна.
- Изчакайте! - с висок, студен глас извика Старшата, прехвърляйки частица от гнева си върху посетителя.
Д-р Фройдов се ухили доволно, стана и се запъти към вратата. Отвори я усмихнат и покани в кабинета стоящата отвън жена. Тя беше на неопределена, но над 60 годишна възраст и на усмивката на професора отговори с ухилване простиращо се от ухо до ухо. Жената беше облечена с нашарена в ярки цветове рокля и дори върху обувките ѝ се мъдреха някакви финтифлюшки наподобяващи, много кървавочервени рози.
- Не е ли чудесно денят да започне с посещението на такава ярка, лъчезарна жена - продължавайки да се усмихва каза Фройдов и насочи с жест посетителката към дивана срещу бюрото му. - Кажете, какво ви води при нас, не ми се вярва жена с такъв сияещ вид да има някакви здравословни оплаквания?
- Абсолютно прав сте докторе, нямам никакви оплаквания, още по-малко пък с главата, която в моя случай е дом на бърз, остър и безпристрастен ум, търсещ неуморно Истината.
- Чудесно, г-жо, а...?
- Дюлина. Лейди Дюлина!
- О, вие явно сте от стар благороднически род, разкажете ни.
- По-точно е да се каже, че притежавам благородно извисен дух, разбирате ли професоре - аристократична душевност.
- Да, да, разбирам. Преди да продължим, искам да ви питам, направление от личен лекар носите ли?
- Но защо ми е направление? Нали ви казах, нямам здравословни проблеми, дойдох при вас за една консултация не свързана с мен, така да се каже, искам да придобия квалификация да поставям психиатрични диагнози.
- Я виж ти! Ами това е много интересно, явявате се един вид като студентка при мен?
- Може да се каже, но нека ви обясня. Аз творя и търся Истината като модерна жена в социалните мрежи, а там както сигурно знаете, изобилства от всякакви психопати. Затова искам да изкарам един бърз курс който да ми даде възможността научно да ги диагностицирам.
- А защо просто не се задоволите с общоизвестните диагнози - "идиот", "психопат", "дебил"... и прочие?
- Не, това е много изтъркано и е под достойнството на една Лейди, аз искам да се опра на безпристрастната научност, защото самата аз съм безпристрастна. Вчера например, поставих първата си базирана на медицината диагноза - БАР - или  Биполярно активно разстройство..на АЗ -а (според  МКБ 10).
- Охооо! Ами, че вие, Лейди Дюлина, вече сте навлезли сериозно в психиатрията, чак се чудя дали ще мога с нещо да повиша нивото ви на познание. Но я кажете, какви бяха симптомите на пациента на когото поставихте тази диагноза?
- Противен тип който въобще не ме харесва.
- Ами, да, направо като по учебник сте се справили - професорът кимна одобрително с глава и се усмихна на Милейди. - Но все пак мисля, че има още какво да ви науча, затова, следващия път като дойдете донесете направление, или си пригответе 100 лв. за частен преглед.
- Но докторе, не може, уважавана, интелигентна и със стоманена психика, лейди като мен, да се цопне при джипи-то и да му иска направление за психиатър. Що се отнася до парите, да, сто лева не са проблем, аз съм много повече от заможна, независима дама, но за съжаление близките ми твърдят, че харча пари безразсъдно и... как да се изразя...
- Държат ги настрани от вас - помогна ѝ професорът.
- Да, нещо такова, за съжаление... нали знаете - отгледай кучета, че да те лаят - сянката на лошо настроение за секунда премина през щастливото ухилено лице на Дюлина но бързо се стопи под жегата на доброто ѝ настроение.
- Да, неблагодарни палете отглеждаме - кимна ѝ разбиращо Фройдов - Дори си мисля, че вашите, даже не ви дават да излизате без придружител от къщи? Та се чудя, как стигнахте днес до тук?
- Отвратителни са децата понякога, но аз издебнах снахата и ѝ задигнах ключа, от стара коза яре е Лейди Дюлина - и лейдито щастливо се разсмя.
- Мда, а как се развличате у дома, когато не успявате да задигнете нечий ключ?
- Справям се отлично професоре, нали ви казах, като истинска модерна жена вилнея из социалните мрежи, мачкам психопатите и правя любоф с истинските мъжове. Имам по 4-5 самоличности в няколко сайта, ежедневно от всеки профил публикувам по 3-4 материала и отделно пиша по стотина коментара на ден. От време на време пиша римички, занимавам се с йога, въобще водя пълноценния живот на млада европейска либералка. Да ви кажа, никога не съм се чувствала така жизнена и енергична, хормоните ми напират по-силно от времето когато бях пъпчиво девойче-пионерче.
- Ясно, ясно, а имате ли телефон? Искам да се обадя на сина ви, ще се опитам да го уговоря да се срещнем отново с вас за да ви преподам някои тънкости в поставянето на диагнози на не харесващите ви психопати в нета?
- Докторе, ще съм ви благодарна, за мен ще е удоволствие да общувам с такъв интелигентен, макар и за съжаление не млад мъж като вас.
Последните ѝ думи видимо възвърнаха част от настроението на Старшата сестра, която метна една ехидна усмивка към, за жалост, не особено младия професор. Дюлина извади телефон от чантата си, избра нужния номер и подаде телефона на доктора.
- Ще изляза отвън за да си поговорим със сина ви като мъже - каза Фройдов и излезе от кабинета.

Професорът се върна след няколко минути, подаде телефона на сияещата и изгаряща от нетърпение госпожа.
- Всичко е уредено, ще се видим скоро отново, а сега, моята така доволна Старша сестра, ще ви разходи из болницата за да видите как се поставят диагнози в реална обстановка докато синът ви пристигне да ви вземе. Аз през това време ще повиша квалификацията си в интернет - и професорът сядайки на стола си, стартира недолюбваната от него шахматна игра, а Старшата сестра със заличена усмивка изкара Лейди Дюлина от кабинета.
- Най-сетне си я прибраха - каза с облекчение Старшата сестра, влизайки в кабинета на Фройдов половин час по-късно.
- Е, какво ще кажеш, каква е диагнозата? - ухилен се обърна докторът към сестрата.
- Тази е напълно откачена! - изпухтя сестрата и се тръшна на дивана.
- Не така, Боцева, ти медицински работник ли си, или блогов трол, я използвай класификацията МКБ-10
- По тази класификация, ми прилича на F60.4x
- Не мисля, че е толкова зле, по-скоро става въпрос за F30.1
- Аз пък мисля, че грешите този път професоре, дори бих се обзаложила.
- Боцева, не са ли ти казвали, че е опасно, млада сестра да се лови на бас със стар професор? - докторът я погледна с типичната си цинична усмивка.
- Ако бяхме нормална европейска държава, досега да съм ви осъдила за сексуален тормоз - с много несериозно-сериозен глас каза сестрата и прекръстоса крака пред погледа на Фройдов, бавно прикривайки с престилката разголеното си бедро.




Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. eva666 - :-))))
21.04.2019 16:27

"Тъмната ми същност, в светлата ми песен"- ето,това е БАР

а, ти си..паразит...
ако, бях на женка ти, щях да я глътна тазз >мишка)
цитирай
2. radostinalassa - Интересен постинг
21.04.2019 16:47
Изглежда акцента в него е върху пациентката, а не върху сестрата , и тежкия й живот. Съдейки по коментара.
цитирай
3. radostinalassa - Постинга за Лайфчо имаше по - голям успех
21.04.2019 21:36
Не трябваше да го сваляш. Имах още коментари.
цитирай
4. vaquero - merlin68,
21.04.2019 22:32
Какви ли не вилнеят из блога. Професорът ще има доста работа.
цитирай
5. merlin68 - Изглежда акцента в него е върху п...
21.04.2019 22:47
radostinalassa написа:
Изглежда акцента в него е върху пациентката, а не върху сестрата , и тежкия й живот. Съдейки по коментара.


Акцентът е според зависи от с чии очи го гледаш:)
цитирай
6. merlin68 - Какви ли не вилнеят из блога. Про...
21.04.2019 22:48
vaquero написа:
Какви ли не вилнеят из блога. Професорът ще има доста работа.


То на професора това му е работата, останалите да му мислят:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merlin68
Категория: Политика
Прочетен: 1681241
Постинги: 293
Коментари: 4201
Гласове: 19298
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031